Agersø rundt 2019

Agersø rundt med respiten forud 2019 vil blive afviklet lørdag den 7 September

Sejladsen er åben for alle både som kan indmåles efter DH-reglen. Har man ikke målerbrev vil man blive udstyret med en sømiltid som er nogenlunde sammenlignelig med dem som har målerbrev og kan deltage i et såkaldt turløb hvor der sejles uden spiler og efter søvejsregler.

Korsør sejlklub vil gennem vinteren og foråret arbejde på at sejladsen igen i 2019 bliver en succes hvor der sejles om dagen og festes om aftenen og arrangers fælles morgenbord lørdag og søndag.

Sejladsmæssigt kan vi løfte sløret for at den løbsinddeling som er kendt fra tidligere år med over og under 30 fod vil blive ændret til en model hvor man kigger på konstruktionstype og løbssammensætter udfra en vurdering foretaget af kapsejladsudvalget i Korsør sejlklub.

Både som deltager i turløbet vil også blive løbssammensat udfra en vurdering og ikke som hidtil være et stort samlet løb.

Kapsejladsudvalget glæder os til at se en masse sejlere igen i 2019 og håber at sejladsen kommer over sidste års antal tilmeldinger på 75 både.

Mere info vil komme her på hjemmesiden inden August 2019 og har man spørgsmål her og nu er man velkommen til at kontakte Lars Vejsager på sms til 30 62 97 72.

Du kan tilmelde dig her: