Speedbådskørekort

Nydam-jolle-1Sejl lovligt med speedbåd.
Følgende kræver kort

• * For planende både mellem 4-15 m, hvis motorens Hk overstiger en vis størrelse i forhold til bådens længde.
  • * Hvornår skal jeg have speedbådskort? Ja det kan du se på den her beregner.
  • * Man skal være fyldt 16 år for et kunne erhverve et kort.
  • * Har man duelighedsbeviset, så gælder det også som speedbådskort.
Vi starter speedbådskursus op 2 maj 2020
Lørdag den 2 maj strates der op med teori kl. 09:00 - 15:00 Du kan tilmelde dig spedbådskort nu. Tilmeldingsformular finder du Her
  • Kurset sigter på, at eleven skal bestå Søfartsstyrelsens prøve for speedbåde.
  • Kurset omfatter 12 timer undervisning i Sejlerskolens båd, samt 8 timers teori.
  • Undervisningen tager sigte på at håndtere hurtiggående både samt de særlige regler, de er omfattet af.
  • Efter opnåede kvalifikationer indstiller instruktører eleven til prøve.
  • Kursusafgift: kr. 1.400 pr. elev, incl. Kursusmaterial
  • Prøveafgift afregnes separat med Søfartsstyrelsens prøveleder, og er ikke incl. i kursusafgiften.
  • Sæson: medio april – medio september måned.
  • Udstyr: Eleverne deltager for egen regning i egnet sejlerbeklædning samt godkendt redningsvest.
  • Elevere skal være medlem af Korsør Sejlklub (p.t. ca. kr.600 /år) indmeldelse foregår Her

Forsikring:

• Klubbens både er forsikret af Korsør Sejlklub.
  • Eleverne bør selv være ulykke- og ansvarsforsikret.

Korsør Sejlklubs Sejlerskole er certificeret efter Dansk Sejlunions regelsæt, og opfylder således deres stramme retningslinier for undervisning.