Dulighedsbevis – Praktisk sejllads i sejlbåd

sejlerskole2Duelighedsbevis – praktisk sejlads

Dette kursus tilbydes for voksne uden eller med lidt sejlererfaring, der ønsker færdigheder i at sejle en sejlbåd. Sigtet med kurset er, at eleven efter 1-2 sejlsæsoner, bliver i stand til at bestå den praktiske del af duelighedsprøven. Alt efter de opnåede kvalifikationer kan instruktøren indstille eleven til prøve efter 1 eller 2 sæsoner.

Forsikring:

• Klubbens både er forsikret af Korsør Sejlklub.
  • Eleverne bør selv være ulykke- og ansvarsforsikret.

certifikat-dans-sejlunion-lile

Korsør Sejlklubs Sejlerskole er certificeret efter Dansk Sejlunions regelsæt, og opfylder således deres stramme retningslinier for undervisning.

Intro video til sejlerskolen

Skolebådene skal klargøres

Starten på den praktiske sejlads begynder med klargøring af skolebådene, som har stået på land hele vinteren. Denne klargøring er en obligatorisk del for at komme til den praktiske del, fra maj til september.

• Èn sæson omfatter 33 timers undervisning fordelt på 3 timers forberedelse samt 30 timer praktisk sejlads.
  • Der indgår 1 kapsejlads uden spiler i kurset pr. sæson.
  • En undervisningsaften varer 3 timer incl. til- og afrigning.
  • I september måned planlægges en ”natsejlads” for alle elevhold.Sejladsen afvikles som en aftentur i mørke på ca. 5 timer.
  • Antal elever er begrænset af både og instruktører. (først til mølle-princippet)
  • Sejlerskolen indstiller eleven til prøve, der gennemføres i klubbens både.
  • Prøven foretages af Søfartsstyrelsen, der efter beståelse udsteder certifikat. Prøvegebyr afregnes separat med Søfartsstyrelsens prøveleder og er ikke incl. i kursusafgiften.
  • Kursusafgift: kr. 1.500 pr. elev pr. sæson, excl. Kursusmaterale (p.t. ca. kr. 300) Sæson: maj/juni – august/september.
  • Udstyr: Eleverne deltager for egen regning i egnet sejlerbeklædning samt godkendt redningsvest.
  • Elever skal være medlem af Korsør Sejlklub (p.t. kr.600 /år)

Instruktørerne- Kan du finde her