Agersø rundt 2016

Indbydelse med vejledende banekort til 2016 sejladsen kan ses herunder.
inbydelse-agersoo-rundt-2016

Distancekapsejladsen Agersø rundt med respiten forud er en traditionsrig kapsejlads som Korsør sejlklub har afholdt gennem mange år. Sejladsens præmietid udregnes efter GPH og Løbsinddelingen er meget simpel hvor bådene deles ind i 4 løb:

løb 1

= turløb hvor der sejles uden spiler og målerbrev ikke er krævet. Både som deltager i dette løb sejler efter søvejsregler og har Dannebrogs flag sat under sejladsen.

Løb 2

= både med 2 mands besætning og målerbrev.

Løb 3

=både med gyldigt målerbrev og under 30 fod.

løb 4

= både med gyldigt målerbrev og over 30 fod.

Både på 30 fod vurderes individuelt hvilket af løbene de placeres i.

Sejladsledelsen kan give tilladelse til deltagelse i løb 2+3+4 uden målerbrev. Tilladelse gives kun hvis sømil tiden bliver regnet ud fra, at båden er spiler førende.

Tiltag med “Double hand” løb og tursejladsløb samt fælles morgenbord som er inkluderet i startgebyret har gjort at sejladsen har været voksende gennem de senere år og vi håber at se 50 deltagende både i 2016.

I 2016 har Korsør sejlklub indgået et samarbejde med Sydbank og de leverer præmier til de 3 første både i de 4 løb som sejladsen er inddelt i.

Sejladsen henvender sig både til den erfarne kapsejler samt dem som nyder en sejltur i et flot farvand der kan byde på store strømmæssige udfordringer.

Deltagere ligger gratis i Korsør lystbådehavn fra fredag den 26 august til søndag den 28 august, lørdag morgen er der morgenmad til alle deltagere og har man lyst er der lørdag aften tændt op i grillen på tarrassen ved klubhuset hvor man kan grille sin medbragte mad. Alt sammen er inkluderet i startgebyret på 200 kroner.

I 2016 vil sejladsen blive afviklet lørdag den 27 august så sæt kryds i kalenderen allerede nu, og send gerne din uforpligtigende tilmelding allerede nu til vejsager@gmail.com da tidlige tilmeldinger kan være med til at inspirere andre til at deltage.